Ryhtiryhmän lopputerveiset

New-year

Terve energinen tulevaisuus!

Virta-valmennuksen 4kk rutistus on takana. Jokaiselle Ryhtiryhmäläiselle syksyn hyvinvointivalmennus on tuottanut useampia isoja tai pieniä elämäntapamuutoksia: unenlaatu oli monella parantunut selvästi mm. magnesiumin vaikutuksesta ja D-vitamiinitasot olivat koko ryhmällä heilahtaneet rutkasti paremman puolelle.Tästä on hyvä jatkaa!

”Valmennuksen myötä oman hyvinvoinnin parantaminen pyörii useammin mielessä. Aion jatkaa opetettujen asioiden kertausta seuraavan vuoden aikana, jotta saisin mahdollisimman monta niistä sisällytettyä arkeeni.

Alkuvuodesta moni tähtää kesäkuntoon, toiset tuskailevat tipattomalla. Mutta voisiko hyvinvointi olla muutakin kuin ohimenevä kuntokuuri, salispurtti tai hetken mielijohteen dieettikokeilu? Syksyn Virta-valmennuksessa Ryhtiryhmä oppi, kuinka hyvinvointi syntyy pienin askelin. Uskaltaisitko SINÄ startata terveellisen elämän maratonille?

 Kannattaa tehdä ennemmin vähän ja fiksusti, kuin liikaa kerralla. Hyvinvointi ei välttämättä vaadi paljoa, jos tekee oikeita asioita. Pienillä muutoksilla saadaan suuria tuloksia, sanoo Kaisa.

Tänään ja huomennakin on hyvä tehdä suunnanmuutoksia. Kaisan sanoin: älä kuitenkaan yritä muuttaa kaikkea kerralla, opettele tapoja yksi kerrallaan ja löydä itsellesi sopivat asiat. Alkuun pääset blogin vinkkien avulla!

Kesäkuntoon for life! Muista nämä.

1

Unta palloon.

Nuku joka yö ainakin 7,5 tuntia. Iltaisin tietokone ja televisio kiinni tuntia ennen nukkumaanmenoa.

2

Hengitä.

Edes kerran päivässä 2 minuutin ajan hitaasti. Hengähdyshetkiä –sivustolta voit hakea täsmälääkkeitä palautumiseen ja kehon stressioireiden torjuntaan.

3

Aktivoi aineenvaihdunta!

Riittävä energiansaanti on kehon toiminnan A ja O. Ollaksesi virkeä, pyri syömään elimistösi kulutuksen verran. Syö proteiinia ja marjoja sisältävä aamupala: annos munia, lihaa, kalaa tai raejuustoa ja 200g mitä tahansa kotimaisia marjoja. Aamupuuro iltaan!

4

Tankkaa ravinteita.

Käytä viherjauhetta, ota aamulla B-complex, kalaöljyä aterioille jaettuna 5kpl ja magnesiumia iltaisin ainakin 500mg.

vitospallo

Liiku sopivasti.

Sopiva liikuntamäärä ja mieluisat liikuntalajit on jokaisen löydettävä itse. Yleissääntönä voisi sanoa, että jonkinlaista liikuntaa tulisi harrastaa 4-5 kertaa viikossa 20–60 minuuttia kerrallaan. UKK-instituutin liikuntapiirakka ohjaa aloittelijaa hyvään suuntaan. Jos haluat lisää voimaa tai lihasmassaa tai haluat parantaa kehonkoostumustasi, olisi 40-60 minuutin punttitreenejä hyvä olla viikossa kolmesta neljään kertaa.

Kommentointi on suljettu.